Oglasnik Plus

Zanimivi članki in mali oglasi na spletni strani Oglasnik plus, kjer se nahajajo povezave na strani z različno tematiko, ki bi znala zanimati tudi vas.

Vplivi na višino vložkov pri draženju

Vplivi na višino vložkov pri draženju

19 avgusta, 2018

javna dražbaObstaja veliko dejavnikov, kjer javna dražba lahko postane naša velika zasvojitev – prepričljiva pooblastila pa so le del tega. Večkrat se vam morda, če se dražb redno udeležujete, dogaja, da za določene predmete plačate veliko več, kot so slednji morda v realnosti tudi vredni. Tukaj je možnih več odgovorov, vsekakor pa se eden skriva v efektu ‘učinka dotika’. Tukaj gre za to, da velikokrat ljudje preplačajo predmete, ki jih morda že imajo ali pa so jim podobni. Z spodbujanjem, da povežemo ponudbo oziroma naš denar s prodajno postavko, ponujamo ponudbe na podlagi postavk, ki nam omogočajo fantaziranje o lastništvu in tako pride do spodbujanja učinka na dotik. Prav zato javna dražba tudi veliko časa posveti avkcijskim katalogom, kjer prodajalec želi, da si predstavljate lastništvo predmeta prodaje že v naprej in tako tudi posledično postavite višjo vrednost in plačate več, da si s tem uresničite vašo domišljijo.

Prav zato v dražbah igra veliko vlogo tudi prepričevanje, o katerem se lahko veliko naučite tudi iz zanimivih del – eno izmed teg je tudi knjiga, v kateri je navedenih šest glavnih načinov, kako biti resnično prepričljivi in javna dražba dosega najmanj dva od teh. Javna dražba namreč uporablja načelo pomanjkanja, s čimer stvari precenjujemo, predvsem tiste, za katere menimo, da bi jih morda lahko zmanjkalo. Avkcijski predmeti so redki, ker so edinstveni, kar pomeni, da si eno stvar lahko na koncu lasti le ena oseba in so prav tako časovno omejena priložnost. Potem pa je tukaj še eno načelo, ki se uporablja pri draženju – ‘socialno dokazovanje’. Tukaj gre za vodstvene sposobnosti ljudi; če bi vsi počeli vse in nekaj govorili, bi se večina ljudi pridružila, še preden bi razmislili o tem, kaj moramo sploh storiti. Dražbe nas zato pahnejo v bolj intimen stik z drugimi ljudmi, ki zagotavljajo družbeni dokaz, da je prodajni predmet pomemben in dragocen.